Analiza SWOT

Niezbędna do opracowania strategii marketingowej, wizerunkowej, marki i biznesplanów

Silne strony

W tym miejscu należy wskazać mocne strony firmy, atuty ją wyróżniające. Ułatwiają to odpowiedzi na pytania tj.:

  • Jakie są przewagi konkurencyjne?
  • Co sprawia, że firma odnosi sukces?
  • Co jest robione dobrze?
  • Jakie zalety ma firma?
  • Jaką wartość dla klientów stanowią sprzedawane produkty i usługi?

Słabe strony

  • Co ogranicza rozwój firmy?
  • Co można usprawnić?
  • Co nie jest robione dobrze?
  • Czego unikać?
  • Czy konkurencji robią coś lepiej?

Szanse

  • Gdzie znajduje się największa szansa?
  • Jakie są ciekawe trendy w otoczeniu?
  • Jaka jest świadomość potrzeb klientów?
  • Czego potrzebuje klient, aby nie musiał kupować u konkurentów?

Zagrożenia

  • Nazwij przeszkody
  • Co robi konkurencja?
  • Czy zmiany technologiczne zagrażają obecnej pozycji?
  • Czy nie ma problemów finansowych?

________________________________________________

Fragment z materiałów szkoleniowych. Zapraszamy po więcej na szkolenie: 

"Jak napisać strategię marketingową"

MARKETING CONSULTING & TRAINING PARTNER

Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i utrzymanie przewagi konkurencyjnej naszych klientów.