Plan marketingowy

Jak napisać i realizować, aby osiągnąć cele i dobre wskaźniki

Umiejętność planowania i realizacji działań marketingowych to wyznacznik skutecznego ekonomicznie istnienia firmy. Niewłaściwie określone cele marketingowe, brak informacji i nieumiejętna analiza istniejących, brak pewności wytyczonych działań - nie prowadzą do sukcesu. Strategia marketingowa firmy to wypadkowa dobrze dobranych i określonych celów, źródeł finansowania, instrumentów marketingowych i metod kontroli.

Głównym celem planu marketingowego jest dopasowanie strategii i narzędzi marketingowych do osiągnięcia wyznaczonych celów w oparciu o przeprowadzoną analizę szans, zagrożeń, sił i słabości firmy. Profesjonalnie opracowany plan marketingowy zapewnia skuteczne wdrożenie przyjętej strategii marketingu przy rozsądnym budżecie, a jego autorowi i wykonawcom daje kontrolę i pewność siebie w osiągnięciu wyznaczonych celów.

Cele szkolenia

  • przedstawienie zasad planowania  marketingowego w ujęciu praktycznym
  • prezentacja problematyki marketingowej i strategii marketingowych
  • przećwiczenie umiejętności myślenia marketingowego
  • zapoznanie z najnowszymi tendencjami w tej dziedzinie
  • ukazanie planowania strategicznego w oparciu o realizowane wyniki i  stawiane cele
  • umiejętność opracowywania strategii i definiowania celów operacyjnych i strategicznych
  • umiejętność bieżącej analizy marketingowej w oparciu o dostępne dane
  • intensywny trening rozwiązywania problemów marketingowych

Odbiorcy szkolenia

Pracownicy działów marketingu (pracownicy, kierownicy, menedżerowie działów marketingu), osoby zajmujące się tą tematyką, koordynujące i nadzorujące działania marketingowe, kadra kierownicza i zarządcza decydująca o zakresie stosowania działań marketingowych. Pracownicy i menedżerowie działów sprzedaży, zajmujący się gromadzeniem  danych marketingowych. Idealne szkolenie dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą oraz właścicieli małych i średnich firm.

Korzyści dla uczestników

  • Uporządkowanie wiedzy na temat planowania marketingowego
  • Usystematyzowanie informacji i sposobów analizy pozycji firmy na rynku
  • Udoskonalenie umiejętności tworzenia i realizacji planu marketingowego
  • Prowadzenie umiejętnej analizy elementów planu marketingowego
  • Wypracowanie metod oceny stopnia realizacji planu i skuteczności działań podejmowanych przez dział marketingu
  • Poszerzenie umiejętności o wykorzystanie nowoczesnych narzędzi marketingu

Metody

Szkolenie ma charakter interaktywny, prowadzone jest metodą warsztatową z wykładami, co pozwala rozwijać praktyczne umiejętności uczestników i uzyskać ich pełne osobiste zaangażowanie.

Materiały szkoleniowe dla uczestników

Każdy uczestnik otrzymuje unikalny i przydatny komplet materiałów obejmujący omawianie zagadnienia.

Certyfikaty

Wydajemy rejestrowane certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu. Gration jest zarejestrowaną instytucją szkoleniową.

Ogólny program szkolenia

  1. Ab ovo, czyli audyt marketingowy

  2. Analizy niezbędne do wykorzystania w planie marketingowym

  3. Opracowanie planu strategicznego

  4. Opracowanie planu taktyczno-operacyjnego

  5. Przygotowanie do wdrożenia i powiązanie planu z innymi działaniami firmy

Miejsce i czas szkolenia

Sala szkoleniowa w Warszawie, w centrum biznesowym na Powiślu (przy budynku zawsze są wolne miejsca na parkingu i idealny dojazd MZA lub ZTM). Szkolenie jest bardzo intensywne i trwa 8 godzin, od 9:00 do 17:00, ale czas upływa niepostrzeżenie i wszyscy wychodzą zadowoleni z poczuciem dobrze spędzonego dnia. Z dużą dawką uporządkowanej wiedzy i optymizmem na przyszłość. Warto.

Cena dla 1 uczestnika

Cena obejmuje udział w szkoleniu otwartym w Warszawie, w sali szkoleniowej Gration, w godzinach 9:00-17:00, przerwy kawowe, lunch, przydatne materiały szkoleniowe, certyfikat, nieograniczony w czasie kontakt z trenerem (praktykiem!), uzyskanie pozytywnej pewności siebie w realizowanych działaniach i gwarancję efektywniejszej pracy z zakresu tematu szkolenia.

Zapisy

Jeśli proponowany przez nas termin i zakres merytoryczny spełnia oczekiwania i potrzeby, prosimy o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zgłoszenia na określony termin muszą być dokonywane minimum 5 dni roboczych przed nim, ponieważ w tym czasie ustalamy i przekazujemy niezbędne informacje uczestnikom i dopasowujemy przykłady, ćwiczenia itp. do ich potrzeb i specyfiki branżowej.