Komunikacja marketingowa na rynku B2B

Komunikowanie się – najważniejsze wyzwanie w biznesie – jest również zadaniem najtrudniejszym. Niewydajna lub niewłaściwa komunikacja marketingowa może mieć brzemienne skutki dla sukcesu firmy. Szkolenie ma na celu zwrócenie uwagi na istotę komunikacji marketingowej i dostosowane jest do specyfiki firmy działającej głównie na rynku B2B.

Korzyści dla uczestników

Wzrost umiejętności w zakresie:

  • opracowywania planów komunikacji na rynku B2B,
  • oceny potencjału klientów i optymalizacji narzędzi komunikacyjnych,
  • dopasowania instrumentów komunikacji do różnych segmentów klientów B2B,
  • oceny efektywności działań komunikacyjnych na rynku B2B.

Metody

Szkolenie ma charakter interaktywny, prowadzone jest metodą warsztatową z wykładami, co pozwala rozwijać praktyczne umiejętności uczestników i uzyskać ich pełne osobiste zaangażowanie.

Materiały szkoleniowe dla uczestników

Każdy uczestnik otrzymuje unikalny i przydatny komplet materiałów obejmujący omawianie zagadnienia.

Certyfikaty

Wydajemy rejestrowane certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu. Gration jest zarejestrowaną instytucją szkoleniową.

Ogólny program szkolenia

Etapy budowy skutecznej komunikacji

  • Określenie odbiorców docelowych
  • Wyznaczenie celów procesu komunikacji
  • Projektowanie przekazu
  • Wybór mediów
  • Metody kontroli realizacji

Planowanie komunikacji marketingowej

  • Proces planowania komunikacji marketingowej
  • Metody budżetowania komunikacji marketingowej
  • Efektywność komunikacji marketingowej

Budżet na działania marketingowe

  • Ustalenie wielkości budżetu promocyjnego i promotion-mix
  • Efektywne wydatkowanie budżetu marketingowego
  • Tworzenie konkurencyjnej strategii marketingowej
  • Budowanie oferty marketing-mix w obszarze: produktu, ceny, dystrybucji i komunikacji na rynku B2B
  • Efektywne wydatkowanie budżetu na badania marketingowe

Instrumenty komunikacji marketingowej na rynku B2B

  • Komunikacja formalna
  • Komunikacja nieformalna
  • Reklama - zasady działania i skuteczność reklamy - najnowsze teorie (specyfika poszczególnych typów reklamy i ich zastosowanie, konstrukcja przekazu w reklamie pomiar efektywności reklamy)
  • Promocja sprzedaży (rodzaje, kiedy stosować, mierzenie efektywności)
  • Public Relations (jako narzędzie kształtowania wizerunku, efekty działań public relations (pozytywne i negatywne)
  • Marketing bezpośredni (formy nowoczesne, użycie Internetu, warunki skuteczności)
  • Sprzedaż osobista (warunki skuteczności, zasady działania)
  • Sponsoring i event marketing (wybór, kreowanie własnych wydarzeń)

Opracowanie mixu promocyjnego

Nowe zjawiska w komunikacji marketingowej

Społecznie odpowiedzialna komunikacja marketingowa

Budowanie marki na rynku usług

Wpływ komunikacji na wizerunek marki

Komunikowanie elementów marki i budowanie skojarzeń

Świadomość i wizerunek marki jako efekty komunikacji

 

Miejsce i czas szkolenia

Sala szkoleniowa w Warszawie, w centrum biznesowym na Powiślu (przy budynku zawsze są wolne miejsca na parkingu i idealny dojazd MZA lub ZTM). Szkolenie jest bardzo intensywne i trwa 8 godzin, od 9:00 do 17:00, ale czas upływa niepostrzeżenie i wszyscy wychodzą zadowoleni z poczuciem dobrze spędzonego dnia. Z dużą dawką uporządkowanej wiedzy i optymizmem na przyszłość. Warto.

Cena dla 1 uczestnika

Cena obejmuje udział w szkoleniu otwartym w Warszawie, w sali szkoleniowej Gration, w godzinach 9:00-17:00, przerwy kawowe, lunch, przydatne materiały szkoleniowe, certyfikat, nieograniczony w czasie kontakt z trenerem (praktykiem!), uzyskanie pozytywnej pewności siebie w realizowanych działaniach i gwarancję efektywniejszej pracy z zakresu tematu szkolenia.

Zapisy

Jeśli proponowany przez nas termin i zakres merytoryczny spełnia oczekiwania i potrzeby, prosimy o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zgłoszenia na określony termin muszą być dokonywane minimum 5 dni roboczych przed nim, ponieważ w tym czasie przekazujemy uczestnikom informacje i dopasowujemy przykłady, ćwiczenia itp. do ich potrzeb i specyfiki branżowej.