Savoir-vivre w biznesie

Profesjonalny wizerunek i zachowanie w kontaktach biznesowych to nie tylko wygląd zewnętrzny i umiejętności interpersonalne. Bardzo ważnym elementem tego, jak jesteśmy postrzegani są nasze dobre maniery, czyli znajomość etykiety biznesu i umiejętność zachowania w każdej sytuacji służbowej. Współcześnie savoir vivre w biznesie przenika się z zasadami protokołu dyplomatycznego, ale różni się od etykiety towarzyskiej. To tym bardziej czyni temat niezwykle trudnym, ale i ważnym dla wszystkich, którzy chcą być pozytywnie odbierani przez partnerów czy klientów handlowych.  Znajomość etykiety biznesu pozytywnie wpłynie na osobiste samopoczucie, pewność siebie i efektywność w każdej sytuacji zawodowej.

Szkolenie zwiększa umiejętności w zakresie:

  • stosowania zasad etykiety biznesu

  • uświadomienia istoty i znaczenia etykiety biznesu

  • zwiększenia efektywności zawodowej

  • rewizji dotychczasowego postępowania

Dzięki szkoleniu:

  • nauczysz się zasad zachowania obowiązujących w środowisku biznesowym
  • poznasz metody rozpoznawania poziomu twoich rozmówców
  • zdobędziesz wiedzę o sposobach oddziaływania na innych poprzez savoir-vivre
  • nauczysz się budować wizerunek osobisty i korporacyjny w oparciu o savoir-vivre

To szkolenie jest dla ciebie, jeśli:

Jesteś osobą budującą swoją pozycję zawodową w oparciu o kontakty interpersonalne, odpowiedzialną za organizację konferencji, spotkań, wystąpień, negocjacji lub zainteresowaną biznesowymi zasadami zachowania sprzyjającymi stabilnej karierze zawodowej.

Techniki wykorzystane w warsztacie

Ćwiczenia i wykłady z prezentacjami multimedialnymi.

Materiały szkoleniowe

Każdy uczestnik otrzymuje unikalny i przydatny komplet materiałów obejmujący omawianie zagadnienia.

Certyfikaty

Wydajemy rejestrowane certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu. Gration jest zarejestrowaną instytucją szkoleniową.

Ogólny program szkolenia

1. Savoir-vivre – wprowadzenie do etykiety biznesu
2. Powitania, pożegnania, prezentacje – wzmacnianie pozytywnego wizerunku

  • Pierwsze wrażenie
  • Procedury powitalne (zasady i wyjątki, kryteria i honory)
  • Wizytówki
  • Zapamiętywanie imion i nazwisk, tytułowanie
  • Mowa ciała, intonacja głosu, kontakt wzrokowy
  • Jak właściwie i elegancko powitać, podjąć i pożegnać gościa, interesanta, klienta;
  • Gość honorowy
  • Kłopotliwy gość
  • Jak poradzić sobie z osobą nie mającą poczucia czasu
  • Prezentacja - zasady i wyjątki
  • Pożegnania - zasady i wyjątki
  • Przejdźmy na "ty"

3. Savoir-vivre w komunikacji

  • Kultura dyskusji
  • Reagowanie na gafy, wpadki, przejęzyczenia rozmówcy
  • Sztuka słuchania
  • Kultura obsługi interesanta
  • Rozmowa w relacji pracownik - klient, interesant, gość
  • Sposoby pozyskiwania sympatii rozmówcy
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy
  • Jak prawić i przyjmować komplementy
  • Rozmowa w relacji zwierzchnik - podwładny
  • Rozmowa telefoniczna
  • Komunikacja elektroniczna
  • Komunikacja interpersonalna – prowadzenie dialogu
  • Komunikacja pisemna – zaproszenia, noty, pisma
  • Negocjacje
  • Wystąpienia publiczne

4. Wizerunek biznesmena, partnera biznesowego

  • Ubiór służbowy – złote zasady komponowania; co wolno, czego nie wypada
  • Dostosowanie ubioru do typu urody i osobowości
  • Ubiór odpowiedni do okazji
  • Kultura gestu
  • Znaczenie gestu w odbiorze wypowiedzi
  • Język ciała demaskuje myśli
  • Gesty zniecierpliwienia, lekceważenia
  • Gesty spoufalania się
  • Pokaż mi jak siedzisz, a powiem ci kim jesteś

5. Zasady pierwszeństwa

  • Pierwszeństwo w sytuacjach biznesowych
  • Zajmowanie miejsc na spotkaniach, przyjęciach, w samochodzie
  • Pierwszeństwo w windzie

6. Spotkania

  • Przyjęcia na stojąco
  • Przyjęcia przy stole
  • Spotkania poza strefą biurową – seminaria, konferencje i inne
  • Zaproszenie gościa do restauracji (wybór lokalu, menu, sposobu płacenia)
  • W lokalu - od zamówienia do płacenia
  • Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch, koktajl
  • Upominki w kontaktach zawodowych

7. Kultura przy stole

  • Jak poprawnie i elegancko jeść (najczęstsze błędy)
  • Stołowa topografia
  • Zastawa stołowa bez tajemnic
  • Poczęstunek w firmie
  • Sytuacje trudne i nietypowe
  • Rozmowa przy stole
  • „Trudne” potrawy
  • Serwetki - ich rodzaje i przeznaczenie
  • Sztućce rzadko spotykane - prezentacja oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia; mowa sztućców - czyli jak odczytywać kody
  • Kultura picia, sztuka wznoszenia toastów
  • Trunki - ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.

Termin i miejsce

Do uzgodnienia. Szkolenie może zostać zrealizowane nawet dla jednego (1) uczestnika.

Czas trwania szkolenia

Standardowo 1 dzień, godz. 9:00 – 17:00.

 

Szkolenie indywidualne

 

Termin, zakres
i miejsce

do uzgodnienia

 
 
 
Szybki kontakt:
szkolenia@gration.pl
+48 602 617 076

 

MARKETING CONSULTING & TRAINING PARTNER

Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i utrzymanie przewagi konkurencyjnej naszych klientów.