1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Savoir-vivre w biznesie

Profesjonalny wizerunek i zachowanie w kontaktach biznesowych to nie tylko wygląd zewnętrzny i umiejętności interpersonalne. Bardzo ważnym elementem tego, jak jesteśmy postrzegani są nasze dobre maniery, czyli znajomość etykiety biznesu i umiejętność zachowania w każdej sytuacji służbowej. Współcześnie savoir vivre w biznesie przenika się z zasadami protokołu dyplomatycznego, ale różni się od etykiety towarzyskiej. To tym bardziej czyni temat niezwykle trudnym, ale i ważnym dla wszystkich, którzy chcą być pozytywnie odbierani przez partnerów czy klientów handlowych.  Znajomość etykiety biznesu pozytywnie wpłynie na osobiste samopoczucie, pewność siebie i efektywność w każdej sytuacji zawodowej.

Szkolenie polepszy twoje umiejętności w zakresie:

  • stosowania zasad etykiety biznesu
  • uświadomienia istoty i znaczenia etykiety biznesu
  • zwiększenia efektywności zawodowej
  • rewizji dotychczasowego postępowania

Dzięki szkoleniu:

  • nauczysz się zasad zachowania obowiązujących w środowisku biznesowym
  • poznasz metody rozpoznawania poziomu twoich rozmówców
  • zdobędziesz wiedzę o sposobach oddziaływania na innych poprzez savoir-vivre
  • nauczysz się budować wizerunek osobisty i korporacyjny w oparciu o savoir-vivre

To szkolenie jest dla ciebie, jeśli:

Jesteś osobą budującą swoją pozycję zawodową w oparciu o kontakty interpersonalne, odpowiedzialną za organizację konferencji, spotkań, wystąpień, negocjacji lub zainteresowaną biznesowymi zasadami zachowania sprzyjającymi stabilnej karierze zawodowej.

Techniki wykorzystane w warsztacie

Ćwiczenia indywidualne i grupowe     Mini-wykłady połączone z prezentacjami multimedialnymi

Materiały szkoleniowe dla uczestników

Każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe obejmujące tematy opracowywane w trakcie warsztatów oraz podręcznik z wiedzą teoretyczną i przykładami zastosowania.

Certyfikaty

Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.

Ogólny program szkolenia

1. Savoir-vivre – wprowadzenie do etykiety biznesu
2. Powitania, pożegnania, prezentacje – wzmacnianie pozytywnego wizerunku

  • Pierwsze wrażenie
  • Procedury powitalne (zasady i wyjątki, kryteria i honory)
  • Wizytówki
  • Zapamiętywanie imion i nazwisk, tytułowanie
  • Mowa ciała, intonacja głosu, kontakt wzrokowy
  • Jak właściwie i elegancko powitać, podjąć i pożegnać gościa, interesanta, klienta;
  • Gość honorowy
  • Kłopotliwy gość
  • Jak poradzić sobie z osobą nie mającą poczucia czasu
  • Prezentacja - zasady i wyjątki
  • Pożegnania - zasady i wyjątki
  • Przejdźmy na "ty"

3. Savoir-vivre w komunikacji

  • Kultura dyskusji
  • Reagowanie na gafy, wpadki, przejęzyczenia rozmówcy
  • Sztuka słuchania
  • Kultura obsługi interesanta
  • Rozmowa w relacji pracownik - klient, interesant, gość
  • Sposoby pozyskiwania sympatii rozmówcy
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy
  • Jak prawić i przyjmować komplementy
  • Rozmowa w relacji zwierzchnik - podwładny
  • Rozmowa telefoniczna
  • Komunikacja elektroniczna
  • Komunikacja interpersonalna – prowadzenie dialogu
  • Komunikacja pisemna – zaproszenia, noty, pisma
  • Negocjacje
  • Wystąpienia publiczne

4. Wizerunek biznesmena, partnera biznesowego

  • Ubiór służbowy – złote zasady komponowania; co wolno, czego nie wypada
  • Dostosowanie ubioru do typu urody i osobowości
  • Ubiór odpowiedni do okazji
  • Kultura gestu
  • Znaczenie gestu w odbiorze wypowiedzi
  • Język ciała demaskuje myśli
  • Gesty zniecierpliwienia, lekceważenia
  • Gesty spoufalania się
  • Pokaż mi jak siedzisz, a powiem ci kim jesteś

5. Zasady pierwszeństwa

  • Pierwszeństwo w sytuacjach biznesowych
  • Zajmowanie miejsc na spotkaniach, przyjęciach, w samochodzie
  • Pierwszeństwo w windzie

6. Spotkania

  • Przyjęcia na stojąco
  • Przyjęcia przy stole
  • Spotkania poza strefą biurową – seminaria, konferencje i inne
  • Zaproszenie gościa do restauracji (wybór lokalu, menu, sposobu płacenia)
  • W lokalu - od zamówienia do płacenia
  • Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch, koktajl
  • Upominki w kontaktach zawodowych

7. Kultura przy stole

  • Jak poprawnie i elegancko jeść (najczęstsze błędy)
  • Stołowa topografia
  • Zastawa stołowa bez tajemnic
  • Poczęstunek w firmie
  • Sytuacje trudne i nietypowe
  • Rozmowa przy stole
  • „Trudne” potrawy
  • Serwetki - ich rodzaje i przeznaczenie
  • Sztućce rzadko spotykane - prezentacja oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia; mowa sztućców - czyli jak odczytywać kody
  • Kultura picia, sztuka wznoszenia toastów
  • Trunki - ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Kontakt - Szkolenia

Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing  +48 22 245 32 50

Szkolenie indywidualne

Termin i miejsce
do uzgodnienia
 
Dodatkowe informacje:
 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

+48 602 617 076

Szkoliliśmy m.in. pracowników:

Accor
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Agfa
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing AON Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Aster
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Bank Ochrony
    Środowiska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Bank Toyota Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Centrum Medyczne LIM
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Diverse
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Dom Wydawniczy
    Bellona
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Energis
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing EOS Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Euro Media
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Galeria Centrum
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Genexo
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Grupa TOPEX
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing HotelCareer.pl
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing HP Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing iBOX
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Impet Computers
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Instalator Polski
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Intrum Justitia
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing ISCG
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Lotos Paliwa
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Marks and Spencer
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Medica
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Mercure
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Michelin Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing MI Flota
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing MZA Warszawa
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing NEUCA
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Orbis
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing ORWAK Tomra
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Pharma Nord
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing PKN Orlen
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Polkomtel (Plus GSM)
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Polska Agencja Rozwoju
    i Strategii
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Port Lotniczy Łódź
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Program Juventa
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing PZU
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Renault Truck Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Scania Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing SPEC
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Telewizja Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing TU Generali
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing TÜV Rheinland Polska
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing TPSA
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing TV4
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing TVN
Gration - szkolenia, marketing, sprzedaż, telemarketing Vaillant

oraz wielu firm sektora MSP (również w projektach EFS).

Skutecznie szkolimy w zakresie:

marketing marketingu
sprzedaż sprzedaży
public relations public relations
obsługa klienta obsługi klienta
komunikacja komunikacji
negocjacje negocjacji
prezentacje prezentacji
zarządzanie zarządzania
coaching coachingu

Spółka jest wpisana do
Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Nr 2.14/00013/2010