Telemarketing

    Telemarketing

    Kluczowe zasady rozmów telefonicznych

    Posługiwanie się telefonem, jako jednym z narzędzi do realizacji celów telemarketingowych, wymaga doskonalenia wielu cech, z których najważniejsze to:

    • Umiejętność przezwyciężenia lęku i niechęci do telefonowania
    • Wykonywanie rozmów w najlepszych godzinach
    • Kontrolowanie treści rozmowy
    • Rozumienie i doskonałość w eliminowaniu obiekcji
    • Doskonała znajomość proponowanych produktów i usług własnych
    • Doskonałe rozeznanie w działalności rozmówcy
    • Ciągłe doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów telefonicznych
    W trakcie prowadzenia wychodzącej rozmowy telefonicznej należy:
    • Pamiętać o wcześniej wyznaczonych celach rozmowy i mieć ich świadomość.
    • Prowadzić rozmowę z niewymuszonym lekkim uśmiechem
    • Zachować kontrolę nad rozmową, zadając pytania.
    • Robić notatki podczas rozmowy.
    • Skupić się na rozmowie i pokazać, że  słucha się uważnie rozmówcy.
    • Mówić szczerze.
    • Stawiać pytania otwarte pytań, by rozwijać rozmowę.
    • Stawiać pytania zamknięte, aby potwierdzać informacje oraz okazywać zrozumienie.
    • Okazywać entuzjazm i przyjazne nastawienie.
    • Robić wrażenie osoby energicznej i przygotowanej merytorycznie.
    • Dostosowywać do potrzeb rozmówcy szybkość mówienia, głośność, ton, akcent i pauzy.
    • Mówić „proszę” i „dziękuję”.
    • Podawać informacje w sposób jasny.
    • Na koniec rozmowy podsumować ustalenia.

    W trakcie prowadzenia wychodzącej rozmowy telefonicznej nie wolno:

    • Zapominać, z kim się rozmawia.
    • Pozwolić na zakłócenia i dekoncentrację przez współpracowników lub otoczenie.
    • Jeść, pić, żuć gumy podczas rozmowy.
    • Mówić jak automat.
    • Okazywać zniechęcenia.
    • Pozwolić, by klient przejął kontrolę nad rozmową.
    • Mówić przez więcej niż 15 sekund bez zadania pytania.
    • Mówić więcej niż klient.
    • Mówić za szybko.
    • Przerywać klientowi w pół zdania.
    • Mówić niegrzecznym lub sarkastycznym tonem.
    • Używać żargonu zawodowego, języka nieformalnego albo wciąż tych samych słów czy wyrażeń.
    • Zawieszać rozmowy bez poproszenia o zgodę.
    • Zawieszać rozmowy na więcej niż 30 sekund.
    • Zakrywać mikrofonu ręką, by porozmawiać z kimś innym (należy użyć klawisza hold).
    • Wyciągać wniosków bez sprawdzenia, czy dobrze zrozumiało się rozmówcę.
    • Odkładać słuchawki, zanim zrobi to klient.

    ________________________________________________

    Fragment tekstu z materiałów szkoleniowych Telemarketing - techniki sprzedaży.

    Sprawdź termin szkolenia - Telemarketing

    Marketing Consulting & Training Partner

    Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
    Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i sprzyjające utrzymaniu przewagi konkurencyjnej naszych klientów.

     

    UWAGA! Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii.

    Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

    Zrozumiałem