Marketing

    Publikacje na temat...

    Analiza SWOT

    Wytyczne analizy SWOT nie są skomplikowane – unikać zagrożeń, wykorzystywać szanse, wzmacniać słabe, bazować na mocnych stronach – jednak trudne do realizacji. Analiza SWOT pozwala opisać elementy o największym wpływie na działalność firmy. Przygotowując analizę, warto pamiętać o odpowiedziach na kilkanaście istotnych pytań.

    Silne strony

    W tym miejscu należy wskazać mocne strony firmy, atuty ją wyróżniające. Ułatwiają to odpowiedzi na pytania tj.:

    • Jakie są przewagi konkurencyjne?
    • Co sprawia, że firma odnosi sukces?
    • Co jest robione dobrze?
    • Jakie zalety ma firma?
    • Jaką wartość dla klientów stanowią sprzedawane produkty i usługi?

    Słabe strony

    • Co ogranicza rozwój firmy?
    • Co można usprawnić?
    • Co nie jest robione dobrze?
    • Czego unikać?
    • Czy konkurencji robią coś lepiej?

    Szanse

    • Gdzie znajduje się największa szansa?
    • Jakie są ciekawe trendy w otoczeniu?
    • Jaka jest świadomość potrzeb klientów?
    • Czego potrzebuje klient, aby nie musiał kupować u konkurentów?

    Zagrożenia

    • Nazwij przeszkody
    • Co robi konkurencja?
    • Czy zmiany technologiczne zagrażają obecnej pozycji?
    • Czy nie ma problemów finansowych?

    Marketing Consulting & Training Partner

    Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
    Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i sprzyjające utrzymaniu przewagi konkurencyjnej naszych klientów.

     

    UWAGA! Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii.

    Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

    Zrozumiałem