Marketing

    Publikacje na temat...

    Strategicze cele marketingowe

    Cel strategii marketingowej musi dotyczyć jednostki strategicznej będącej przedmiotem planowania. Występuje pięć podstawowych rodzajów celów strategicznych:

    Zysk

    Wyznaczenie celu strategicznego w postaci zysku może przybrać postać jego wartości całkowitej lub jednej z wielu formuł procentowych.

    Udział w rynku

    Jest kolejną kategorią, która bardzo często jest formułowana jako cel strategiczny. Jest to procentowo wyrażony udział sprzedaży przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku określonego produktu. Jest wyznacznikiem siły konkurencyjnej organizacji na rynku i stanowi podstawowe kryterium identyfikacji lidera rynkowego.

    Wielkość (wolumen) sprzedaży

    Może być ujęty wartościowo lub ilościowo. Jest traktowany nie tylko jako cel, ale i miernik kontroli realizacji przeciętnej strategii marketingowej. Wartość sprzedaży jest zmienną, która pozwala ustalić wielkość zysku oraz udział określonego przedsiębiorstwa w rynku.

    Wzrost

    Jako cel może dotyczyć różnych aspektów działań organizacji, obejmując zysk, sprzedaż, zatrudnienie, itp. Zysk może być celem strategii marketingowej pod postacią wskaźnika wzrostu jego wartości. Również sprzedaż może być wyrażona za pomocą wskaźnika wzrostu i w takiej sytuacji cel może zostać zdefiniowany jako np. wzrost wielkości sprzedaży.

    Wykreowanie produktu lub usługi

    Cel ten ma charakter jakościowy, gdyż trudno jest go przełożyć na wartość liczbową. Dąży się zatem do takiego wyróżnienia własnego produktu, by inne produkty konkurencyjne nie były postrzegane jako oferty substytucyjne. Najlepszym sposobem osiągnięcia tej pozycji jest wyposażenie produktu w takie atrybuty, które będą stanowić istotne źródło satysfakcji dla nabywcy, a jednocześnie będą trudne do skopiowania przez konkurencję.

    Wszystkie są one tzw. celami pierwotnymi. Oznacza to, że mogą być celami głównymi dla pozostałych celów marketingowych. Uzupełnieniem celów pierwotnych strategii marketingowej są tzw. cele wtórne, które mogą wskazywać sposób osiągania celu głównego (pierwotnego). Mogą one być sformułowane jako:

    • Sprzedaż dla określonego segmentu rynku
    • Ustalenia poziomu ceny w celu spowodowania wzrostu stopy zysku
    • Wzrost świadomości marki

    ________________________________________________

    Fragment z podręcznika szkoleniowego.

    Sprawdź termin szkolenia Komunikacja marketingowa na rynku B2B

    Marketing Consulting & Training Partner

    Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
    Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i sprzyjające utrzymaniu przewagi konkurencyjnej naszych klientów.

     

    UWAGA! Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii.

    Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

    Zrozumiałem