Marketing

    Publikacje na temat...

    Marketing zintegrowany

    Komunikacja marketingowa

    Pojęcie komunikacji marketingowej można zamknąć w słowach - wymiana informacji między firmą a otoczeniem rynkowym.

    Komunikacja marketingowa obejmuje:

    • komunikowanie otoczeniu wartości firmy w prowadzonych działaniach marketingowych,
    • komunikację wewnątrz firmy,
    • kształtowanie tożsamości firmy, czyli cech wyróżniających,
    • partnerskie reagowanie na informacje płynące z otoczenia.

    Najbardziej skuteczna jest zintegrowana komunikacja marketingowa (ang. Integrated Marketing Communications) polegająca na tworzeniu i wdrażaniu różnorodnych programów komunikacji z odbiorcami przekazu.

    Komunikacja marketingowa może być formalna i nieformalna.

    Komunikacja formalna to działania promocyjne, w których przekaz informacji odbywa się przez reklamę, promocje bezpośrednią, sales promotion (działania bezpośrednio wspierające sprzedaż), public relations i akwizycję. Przekaz informacji w komunikacji nieformalnej następuje m.in. poprzez produkt, opakowanie, cenę, warunki sprzedaży, lokalizację i identyfikacje wizualną firmy, zachowania i kompetencje pracowników, pocztę pantoflową, działania społeczne i sponsorskie.

    Komunikaty mogą być związane:

    • z firmą (misja, cele rynkowe, strategie, elementy konkurencyjności, sposób zarządzania, udział w rynku, wyniki finansowe, historia firmy).
    • z zasobami ludzkimi (kompetencje kadry kierowniczej, kluczowych pracowników, relacje z partnerami, współpracownikami).
    • z zasobami firmy, technologiami, produktami, usługami (środki, technologie wytwarzania (produkcji), produkty, opis kluczowych dostawców).
    • z metodami i warunkami sprzedaży (cena, warunki płatności, dostępność produktów i usług, kanały dystrybucji)
    • z referencjami (informacje o klientach, opinie klientów, same referencje)

    ________________________________________________

    Fragment z podręcznika szkoleniowego.

    Marketing Consulting & Training Partner

    Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
    Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i sprzyjające utrzymaniu przewagi konkurencyjnej naszych klientów.

     

    UWAGA! Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii.

    Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

    Zrozumiałem