Marketing

    Publikacje na temat...

    Definicja, czyli czym jest marketing

    Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu podaje następującą definicję:

    Marketing to planowanie i realizowanie koncepcji, produktów, cen, promocji oraz dystrybucji pomysłów, produktów i usług w celu doprowadzenia do wymiany zapewniającej satysfakcję nabywcom i osiąganie celów przedsiębiorstwu.

    Peter Drucker definiuje marketing jako:

    Marketing to menedżerskie zadanie rozpoznawania, uprzedzania i zaspokajania potrzeb klienta w sposób zapewniający jego satysfakcję i przynoszący zysk, ponieważ celem przedsiębiorstwa jest zdobywanie i utrzymanie klientów na wytwarzane towary i wykonywane usługi.

    Philip Kotler wyznaczył dwie definicje pojęcia marketingu:

    Definicja społeczna:

    Marketing jest procesem społecznym, dzięki któremu jednostki lub grupy otrzymują to, czego potrzebują i chcą, poprzez kreowanie, oferowanie i swobodną wymianę produktów i usług.

    Definicja zarządu organizacji:

    Marketing jest sztuką sprzedawania produktów. Marketing jest zwykle postrzegany jako kreowanie, promocja i dostarczanie towarów i usług konsumentom i organizacjom.

    W praktyce marketing jest procesem służącym do:

    • definiowania otoczenia rynkowego organizacji,
    • określenia ilościowego potrzeb grup konsumentów (segmentacji na tych rynkach),
    • określania wartości przedsięwzięcia zaspokajającego potrzeby klientów,
    • komunikowania wartości przedsięwzięć wszystkim pracownikom w organizacji odpowiedzialnym za jej dostarczenie klientom, a także biorącym udział w jego zakupie,
    • spełniania właściwej funkcji służącej przekazaniu wartości przedsięwzięć do wybranego segmentu rynku,
    • monitorowania wartości aktualnie dostarczanych na rynek.

    ________________________________________________ 

    Fragment z podręcznika szkoleniowego.

    Marketing Consulting & Training Partner

    Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
    Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i sprzyjające utrzymaniu przewagi konkurencyjnej naszych klientów.

     

    UWAGA! Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii.

    Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

    Zrozumiałem