Marketing

    Publikacje na temat...

    Czynniki skutecznego marketingu w firmie

    Jak prowadzić skuteczne działania marketingowe

    Prowadzenie skutecznej działalności marketingowej w firmie wymaga od specjalistów połączenia wielu różnych elementów. Bez względu na umiejętności i zasoby organizacyjne, zawsze warto mieć na uwadze spełnienie poniższych warunków.

    Najważniejszym i najbardziej oczywistym wydaje się wyznaczenie i przyjęcie do realizacji właściwej strategii biznesowej, marketingowej i wizerunkowej (public relations). Dobrze przy tym pamiętać, aby oprzeć strategię marketingową na możliwości zaspokajania potrzeb klientów oraz osiąganiu pewnego i długookresowego zysku.

    Przygotowanie strategii marketingowej wiąże się z przeprowadzeniem badań marketingowych, które wnoszą do zaplecza marketingowego znajomość potrzeb w grupie docelowej. Etapy analizy marketingowej, z kolei, umożliwiają m.in. ustalenie udziału w rynku, wielkości sprzedaży i kosztów umożliwiających osiąganie zysków. Ocenie osiągnięć należy poddawać nie tylko to, co zostało zrealizowane, ale również porównanie tego z działaniem konkurencji.

    Istotne jest zrozumienie i przekonanie klientów, że dobry produkt nie może być równoznaczny z niska ceną. Warto trzymać się zasady, że „ile zapłacisz, tyle otrzymasz”.

    Duże znaczenie ma rozpoznanie otoczenia konkurencyjnego, czynników którymi poszczególne organizacje wyróżniają się na rynku.

    Rozpoznanie bliskiego i dalszego otoczenia pozwala ustalić możliwe szanse i sposoby unikania zagrożeń.

    Skuteczny marketing to ciągłe zwiększanie efektywności i wykorzystywanych zasobów firmy (organizacji) poprzez eliminowanie zbędnych kosztów i unikanie strat, do czego można doprowadzić nieprzygotowanymi działaniami na rynku. Poza marketingowymi analizami syntetycznymi, trzeba pamiętać o szybkim i trafnym reagowaniu na zmiany w otoczeniu rynkowym, wyróżniać się kreatywnym myśleniem oraz nowatorskimi działaniami umożliwiającymi uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

    [wycięte]

    ________________________________________________

    Fragment z podręcznika szkoleniowego.

    Marketing Consulting & Training Partner

    Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
    Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i sprzyjające utrzymaniu przewagi konkurencyjnej naszych klientów.

     

    UWAGA! Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii.

    Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

    Zrozumiałem